16 februar 2006

TV-kjendis

Hvor mye større blir ting av å komme på tv? Hvor viktigere?

Jeg var på TV i går, på TV Romerike, lokal-tv som ingen ser på bortsett fra når de er der selv eller ikke orker å bytte kanal i påvente av noe bedre. Flere får med seg en liten notis i Aftenposten enn TV Romerike-nyhter. (Og de som ser på er uansett få andre enn pensjonister som ser etter barnebarna.)

Og likevel - jeg spilte Peer Gynt med elevene på Bjertnes, det var kjempegøy, se-på-meg-forestilling, og det falt i god jord blant menneskene der - og likevel var det først når det kom på tv at det virkelig ble stort. Oj, så deg på tv, sa man; ikke oj du spilte peer i går. Det var på en eller annen måte større å få tjue sekunder på Tv Romerike enn å spille tjue minutter Ibsen foran hele skolen.

Er tv virkelig så mektig? Burde jeg dermed vurdere å anskaffe meg en tv selv?

Ingen kommentarer: