06 februar 2006

wikihol

Hjelp.

Den sste måneden har jeg redigert 500 ganger på Wikipedia, og nesten alle redigeringene (bortsett fra noen om basketball) har vært om Nobelprisvinnere. Jeg har tatt de mest ukjent av alle vinnerne, fredsprisvinnere fra 1911 og 1922, nå forlengst glemte diplomater fra den engelske overklassen, og spydd ut biografiske data om dem norsk Wikipedia. Jeg vet når Lord Robert Cecil (eller Gacoyne-Cecil eller hvordan han nå skrev navnet sitt) ble født, jeg vet hvor mange av fredsprisvinnerne var affiliert med Folkeforbundet, jeg vet hvilken dato Elihu Root døde.

Hjelp.

Det nete jeg skal begynne med er alle kjemiprisvinnerne, og så fysikkvinnerne, og så medisin eller fysiologi. Deretter ska jeg ta for meg NBA, spillere, lag, som det er skrevet minimalt om, og deretter flere filosofer, forfattere, akademikere.

Hjelp.

Når våren kommer skal jeg logge meg ut og sette meg i sola og lure på hvor vinteren ble av.

Ingen kommentarer: