25 august 2006

Mes Hommes Dirk & Darko

Jeg er en basketmann. Frik, kanskje, en basketfrik, i alle fall var jeg det da jeg var liten i hode og sinn, og selv om jeg nå er større overalt, bortsett fra i øynene jeg beundrer verden med, så kommer jeg meg ikke (som man ikke gjør det generelt) vekk fra mine ungdomssynder og ungdoms-det-motsatte-av-synder. Altså er jeg basket i hodet. Og altså følger jeg med på basket-vm i disse dager. Og altså fikk jeg med meg Dirk Nowitzki skåre 47 poeng mot Angola i en kamp med tre ekstraomganger. Aldri tidligere har det vært tre ekstraomganger i basket-vm. Og 47 poeng er det femte meste noensinne. (I NBA spiller de 48 minutter, åtte minutter mer). Og nå er det åttendelsfinaler med min mann Darko Milicic i stadig bedre form, og min gamle mann Dirk i enda bedre form.

Og alt dette for å si at jeg velger meg helter før de er størst: på mitt gamle lag var jeg lenge den eneste som så noe annet enn reservebenken for Dennis Rodman...

Ingen kommentarer: