30 august 2006

Sterk nå plutselig?

Trente basket med OSI i dag for første gang på et år eller hva det nå er. Skjøt fantastisk dårlig, traff på to-tre skudd men hadde sikkert fjorten airballs. Helt uten kontroll, selv på lay-uper. Men det som overrasket meg, og sikkert de andre også, de som kjente meg fra før (eller så min heller normale fysikk) var hvor sterk jeg var. Det var en muskelmann der, en sånn som er så muskuløs at han løper litt rart, og det ble min oppgave å dekke ham. Selvfølgelig gikk han inn under kurven for å få posisjon. Selvfølgelig dyttet han meg det han kunne. Men selv om han helt klart var sterkere enn meg, klarte han aldri å få posisjon under kurven. Han løp fra meg (min kondis er latterlig for tiden), men han klarte ikke å utmuskle meg. Noe som er rart, siden jeg aldri har kjent meg selv som en forward-type som slåss under kurvene. Det kan forklares på en av følgende måter, tror jeg:

*Han var, pga mindre basketerfaring, ikke så forutseende som meg i spillet
*Jeg er blitt så gammel at voksenfettet gir meg ekstra styrke
*Det var en sløv, litem trening som ingen tok veldig alvorlig

Jeg tror mest på den første forklaringen. Som Vlade Divac sa da han kom tilbake til Los Angeles Lakers etter sommerferien, ganske mange kilo tyngre enn før ferien: som eldre har man fylt hodet med så mye basketkunnskap at det blir tungt og gir utslag på vekta.

Ingen kommentarer: