24 august 2006

Slitasje

Hva gjør man når fritiden er det samme som jobben og gir en plager? På jobb sitter jeg denne uka og neste og stirrer på en skjerm og bruker musa og piltastene i ett kjør. 8 til 4, nesten, men de samme små bevegelsene. Selvfølgelig blir det slitasje av det, vondt i skuldra, i albuen, i underarmen, fingrene, hodet, øynene - men hva gjør jeg da når jeg drar hjem og skal ha pause? Setter meg ved skjermen og skriver elkler surfer eller leker med bilder, setter på nøkkelord osv. I dag for å skrive novelle til T (hun skal få en novelle i uka når hun er på jobb, lovt henne det, og meg selv), for å sjekke åssen det går i basket-vm (Dirk Nowitzki 47 poeng! 3 ekstraomganger! Mot, hvem var det, Angola!? Dirk er min mann, vært det i flere år (kjeddelig å følge med på sånt uten å heie på noen), men også kjempetøft det går bra for Afrika, de har aldri vært gode før), for å generelt sabbe. 14 timers dag, 10 timer foran skjerm. Det er nok.

Hørte en historie om en mann som mistet følelsen i fingrene fordi han stod i samme stiling hele dagen og malte. Har mer medfølelse med ham nå. Men jeg tøyer hvertfall ut når jeg kan...

Ingen kommentarer: