14 oktober 2006

Google meg!

Bare en liten saksopplysning. Den sier mye om noe, men jeg vet ikke helt hva. I morgen skal T vært vert for utsendinger fra Kamerun, Mali og Niger i forbindelse med en konferanse i Oslo. Akkurat nå søkte jeg på nett etter Nigers oljeminister, Mohamed Abdoulahi. Det burde gi meg mange tusen treff, tenkte jeg: for det første fordi det er en minister, for det andre fordi det ser ut til å være et vanlig navn à la Muhammed Ali. Jeg mener, mitt navn gir 592 treff, og jeg er har ikke akkurat vært på ministernivå før. Men hvor mange treff Mohamed Abdoulahi gir? 490. Og da er et av treffene en internettsvindel ("Vi må flytte penger, men trenger din hjelp, gi oss en million dollar så får du hundre millioner snart") som bruker den stakkars ministerens navn. Jeg slår ham med 100 treff.

Den største moralen er kanskje at det er en verden utenfor internett, u-google-bar...

Ingen kommentarer: