27 oktober 2006

Universitasstatistikk

Universitasstatistikk for alle, om alle. Egentlig skal siden ligge på www.nisto.net/universitas, men noe er føkka på en eller annen måte, så adressen er nå i alle fall ting nedføkkes igjen, http://www.nisto.net/nistonett/Nisto/Nisto/Universitas.html. På denne sida ligger det også nedlastbare dokumenter med liste over alle i redaksjonen siden tidenes morgen.

Hvorfor jeg gjorde dette? Hvorfor jeg fikk ned så mye av Universitas' historie på papir (nett), jeg som minst 'en gang holdt en seminartale hvor jeg pøvde å latterliggjøre den selvgodheten som også fntes og fins i en sånn avis? jeg som bre i sjeldne øyeblikk er en historiker? Jeg som ikke engang forventet penger for de mange timene? (OK, litt penge forventet jeg etter hvert, men ikke på langt nær nok sett ut fra timelønnen.) Jeg som ikke engang ville få skryt på 60-årsjubileumsfesten? Som ikke snakket om det, ikke nevnte det først etter to øl og selv da bare i samtale med mennesker jeg kjente fra før?

Vet da fåglarna. Det var gøy. Det var et oppdrag. Det var påbegynt og jeg ble nysgjerrig på ting, nysgjerrig på hvem som hadde skrvet mest, nysgjerrig på om jeg egentlig hadde gjort noe særlig eller det bare var noe jeg innbilte meg. (Jeg er på 89. plass, dvs den øverste tredelen med god margin, men ikke akkurat himmelstormende oppsiktsvekkende.) Jeg har fått fem kudos på underskog. Visste ikke om underskog da jeg begynte, det var vel ikke begynt selv engang, men det er kanskje den største gleden nå. Jeg har fått kudos på underskog! Og på festen i går fikk jeg opptil flere muntlig kudos. Godt jobbet, Jostein, sånne ting.

Ah, det er en glede å kunne gledes. Nå til neste jobb. Banneboka?

Ingen kommentarer: